כיצד לרכב נכון על אופניים חשמליות

יותר ויותר אנשים מצטרפים לעשרות אלפי הישראלים שכבר עברו להתנייד באמצעות אופניים חשמליות ונהנים מהיתרונות הרבים שלהן. על מנת לזכות בתועלת מרבית מהשימוש בכלי התחבורה המתקדם והידידותי לסביבה כדאי ללמוד אודותיו עוד, ובפרט כיצד לרכב נכון על אופניים בעלות מנוע עזר.

קודם כל, שמרו על החוק

ההמלצה החשובה ביותר היא לשמור על החוק – ולא רק בעת רכישת אופניים חשמליות אלא גם כשרוכבים עליהן.

בפרט כדאי לזכור שאופניים חשמליות מנועות מלעלות על מדרכות אלא נועדו לשימוש בכבישים (לבני 16 ומעלה) ובשבילי אופניים (לבני 14 ומעלה). גם אם בעבר לא נאכפה התקנה לפיה אסור לרכב על אופניים ממונעות על המדרכות, הרי שריבוי המפגשים הכואבים – חלקם אף קטלניים – בין אופניים חשמליות לבין הולכי רגל הוביל לבחינה מעמיקה של מדיניות זו וחיפוש דרכים לשנותה.

כמובן שבנוסף יש לציית לכל חוקי התנועה – לא לחצות צמתים באור אדום, לתת זכות קדימה, לא לחתוך מנתיב לנתיב באופן פתאומי וכו’.

קסדה ואמצעי בטיחות נוספים

נפילה מאופניים חשמליות שנעות במהירות של 20-25 קמ”ש היא חוויה לא נעימה – נפילה מאופניים חשמליות שנעות במהירות כשהראש אינו מוגן עם קסדה עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך!

בהתאם מומלץ בחום על אף אי הנוחות (הקלה, שהרי בימינו ישנן קסדות איכותיות ונוחות מאוד) לא לרכב על אופניים בעלות מנוע (וגם לא ממונעות) ללא קסדה. אמצעי בטיחות חשובים נוספים הם פנסים תקינים, מחזירי אור, פעמון – והכי חשוב, תשומת לב מרבית לכל מה שמתרחש סביבכם.

ותרו על סלולרי ומוזיקה

על מנת שניתן יהיה להקדיש את מלוא תשומת הלב לכלי הרכב האחרים והולכי הרגל שסביבכם כדאי לוותר על שימוש בסלולרי או האזנה למוזיקה בעת הרכיבה על האופניים – ממילא בזכות מהירות ההגעה לכל מקום אתם מרוויחים זמן רב שאותו תוכלו לנצל לכל מטרה שתרצו.

זהירות מוגברת בחורף

אמנם מספרם של ימי החורף האמיתי בארץ זעום, אולם רכיבה על אופניים חשמליות כשהכביש רטוב מחייבת זהירות מוגברת ותשומת לב עוד יותר רבה מהרגיל.

בפרט מומלץ בחום להימנע מבלימות חדות והאצות פתאומיות, להאט לפני פניות כך שניתן יהיה לבצע אותן במתינות, ובאופן כללי לרכב פחות מהר ולשמור על מרחק בטיחות רב יותר מכל מה שסביבכם. המלצה נוספת היא להשתמש גם בבלם הקדמי וגם בבלם האחורי כשרוצים להאט.

לדווש בכיף

דיווש קל נדרש בכל מקרה על מנת להפעיל את המנוע, אולם כדאי לדווש אף יותר מהמינימום ההכרחי – הדבר גם מאריך את טווח התנועה של האופניים ומאפשר לכם לגמוא יותר קילומטרים בין הטענה להטענה, ולא פחות חשוב מכך, תורם לבריאותכם.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה